بازار پر حاشیه مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، هم زمان با افزایش نرخ مسکن در مناطق مختلف تهران، حجم خرید و فروش هم افزایش محسوسی را تجربه کرده و به نظر می‌ رسد مشتریانی که تا پیش از این زمان را برای خرید مسکن مناسب نمی ‌دانستند؛ بار دیگر با بازار مسکن ارتباط برقرار کرده ‌اند. بازار در شرایطی داغ شده است که در سال های گذشته در این محدوده زمانی بازار وارد فاز رکود دوره‌ ای می‌ شد. از این رو به نظر می ‌رسد، فعلا عمده خریداران تقاضای واقعی هستند و مسکن را برای نیاز واقعی خود خریداری می‌ کنند چرا که هراس دارند، قیمت‌ ها روندی افزایشی را طی کند؛ در نتیجه به سرعت تقاضای بالقوه خود را بالفعل می کنند.

بنابراین بازار مسکن که در دوران کساد به سر می برد، هم اکنون  شرایط بهتری در حوزه خرید و فروش دارد و انتظار می رود در سال آینده رو به رونق باشد و پیش ‌بینی می ‌شود تا اسفند خرید و فروش در سطح بالایی صورت گیرد ولی از فروردین ماه تا اردیبهشت سال آینده، همچون سالهای قبل، خرید و فروش در بازار مسکن کاهش پیدا می‌کند و بازار راکد خواهد شد اما دوباره رونق می‌گیرد؛ در واقع مسکن هیچوقت طولانی مدت راکد و کساد نمی ‌ماند.

روند رو به رشد نرخ مسکن در حالی آغاز شده است که بررسی ‌ها نشان می ‌دهد پیش از این انتظار برای کاهش نرخ شکل گرفته بود اما افزایش قیمت‌ ها از آذر ماه سال ۹۸ شرایط این بازار را تغییر داده است. بی ثباتی قیمت و عدم نظارت مسئولین نیز موجب شده تا در کنار افزایش نرخ های بی دلیل، بازار اجاره بها نیز همچنان بتازد؛ از این رو بسیاری از مستأجرین امیدی به توانایی رهن و اجاره در سال آینده را نیز ندارند.





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: